Пити чи не пити?

«Тренер сказав перед підходами до штанги – не пити!», «Після фізкультури більше ніж ковток води збільшує навантаження на серце!». Практично кожен чув такі застереження. По роз’яснення ми звернулися до фахівця. Його вердикт: «Не слухати дурниць. Пити!» І ось чому.

Пити чи не пити?

Ігор ОЛЕКСЕНКО, заслужений лікар, кандидат медичних наук, заступник голови Медичної комісії Національного олімпійського комітету України

“При народженні тіло дитини на 90 % складається з води, з віком та втратою життєвих сил цей відсоток зменшується – до 55–60 %”.

Головний інформатор

Життєдайність води – геть не перебільшення. Місія крові, яка на 60 % складається з води, набагато ширша, ніж транспортування до місця призначення поживних елементів і вимивання з організму продуктів переробки. Кров – інформатор, який доповідає мозкові, що відбувається у тілі. На підставі цих показань «командир» робить висновки й запускає необхідні адаптаційні механізми.

Бойовий режим

Консистенція крові – один із ключових показників, які забезпечують безперебійний зв’язок між усіма органами та командним центром. Для підтримання необхідного рівня щільності, при якому нормально відбуваються обмінні процеси, потрібно півтора-два літра води на день. Отже, не потрібно допускати зневоднення під час тренувань, коли організм працює в авральному режимі, й завдання з детоксикації має виконуватися ще швидше й чіткіше. Крім того, дефіцит води робить кров надто густою, тому серцю потрібно докладати колосальних зусиль, аби прокачати її судинами. А в нього у спортзалі й так багато роботи!

Міра – наше все

Єдиної схеми, яка прописувала б, скільки й коли випивати води, не існує. Тут достатньо здорового глузду: якщо після тренування випити добову норму, на шлунково-кишковий тракт та нирки ляже важкий тягар вашого захоплення спортом. Саме для того, щоб не провокувати ситуацій, коли хочеться влити в себе ціле відро, варто пити потроху – до, після і під час фізичних занять.

Healthy and Happy: Спортивна медицина

___

Корпоративне видання ТОВ “ХЕЛСІ ЕНД ХЕПІ” – усі матеріали охороняються законами України та міжнародними конвенціями про інтелектуальну власність. Використання матеріалів дозволяється тільки за письмовою згодою Засновника (ТОВ “ХЕЛСІ ЕНД ХЕПІ”). Відповідальність за достовірність наведених у рекламі відомостей, а також за відповідальність змісту реклами вимогам законодавства несе рекламодавець.