Малюк і вірус: чим крити карту ГРВІ

Оскільки дослідження вперто твердять, що профілактичні противірусні препарати не дають очікуваного ефекту, поведемо в атаку на мікроістот не фарміндустрію, а здоровий глузд. Саме він разом із досвідченим експертом підкаже, чого насправді бояться віруси, і як використати їхні страхи собі на користь.

 

Тетяна ВОРОНЮК, педіатр вищої категорії

 «Сьогодні доказова медицина не має жодного противірусного препарату для профілактики – проте дієві способи протистояти ГРВІ існують»

 

Страх 1: Відсутність юрби
Віруси мандрують повітряно-крапельним шляхом. Ваше завдання – розірвати ланцюжок подорожей. Як? За можливості уникати натовпу під час розпалу епідемії. Наприклад, не йти разом із малечею до супермаркету або іншого місця скупчення людей, де віруси почуваються комфортно, наче на фешенебельному курорті.

Отже: у період, коли лютує злісний грип, варто обмежити контакти.

 

Страх 2: Н2О
Вода – страшний сон вірусів і актуальна на всіх етапах їх атаки.

На етапі «подорожі» висока вологість повітря заважає вірусам переходити від однієї жертви до іншої. В атмосфері, насиченій вологою, краплини, що утворилися під час чихання, стають великими та швидше осідають донизу. Натомість коли сухо, особливо в опалюваних приміщеннях, складові «чиху» розлітаються на дрібні частинки, які надовго зависають у повітрі, й ми дихаємо специфічним коктейлем із відмерлих клітин і вірусів.

Отже: наша місія в період масового поширення інфекційних хвороб – провітрювано-зволожувальна.

На етапі зустрічі з вірусами, коли вони вже вмостилися на руках малюка, найкращий спосіб позбутися гостей, знову-таки, – водний.

Отже: автоматичне миття рук не тільки після вулиці, а й за кожної нагоди – прекрасний навик у протистоянні вірусним захворюванням. І економічно дуже вигідний.

На етапі вторгнення в організм, коли вірус намагається проникнути крізь слизову оболонку носа, вимити їх допоможуть сольові розчини. Чого не скажеш про оксолінову мазь, яка діє точнісінько навпаки. Клейка речовина блокує війки епітелію, перетворюючи його на непроникну броню. Війки вже не можуть виштовхувати віруси, бактерії та інший непотріб, і вони лишаються в дитячому організмі.

Отже: зробіть ставку на промивання носа.

 

Страх 3: Внутрішні резерви
Першим флангом на ворога виступають інтерферони – білки, які виробляє організм у відповідь на вторгнення мікромерзотників. Захисники намагаються зробити неушкоджені клітини стійкими до агресорів і активують імунні механізми. Здавалося б, прийняти препарат-аналог інтерферону чи простимулювати за допомогою медикаментів продукування цих білків організмом – чудова ідея… На жаль, жодне з досліджень не змогло довести ефективності таких препаратів.

Та, на щастя, власні інтерферони не сплять. За їхнім закликом у бій вступають різні хімічні речовини та клітини, що мають у назві, зокрема, загрозливі титули пожирачів і кілерів. У підсумку складної імунної реакції виробляються антитіла. Завдяки їм у разі повторної зустрічі з таким самим вірусом захист буде більш швидким та ефективним.

Отже: основна надія – на імунітет. І «напрацьовується» він не екстреними методиками, а планомірним дотриманням принципів здорового способу життя.

 

Страх 4: Вакцини

Щеплення – шанс проігнорувати віруси якщо не повною мірою, то значною. Саме вакцинація, коли йдеться про грип, дає можливість завчасно спродукувати антитіла проти найімовірніших цьогоріч штамів. Звісно, лишається можливість зустрічі зі штамом, який не охоплює вакцина. Неможливо за допомогою щеплень убезпечитися й від застуд, адже збудниками ГРВІ може бути понад 200 підвидів різних вірусів. Однак є можливість мінімізувати бактеріальні ускладнення, які можуть виникати під час застудних захворювань, завдяки щепленням від пневмококової та гемофільної інфекцій.

Отже: вакцинація перешкоджає згубній діяльності деяких із провокаторів синуситів, отитів, пневмоній та інших негараздів.

 

Щеплення від пневмококової та гемофільної інфекцій значно зменшують імовірність бактеріальних ускладнень під час ГРВІ.

___
Корпоративне видання ТОВ “ХЕЛСІ ЕНД ХЕПІ” – усі матеріали охороняються законами України та міжнародними конвенціями про інтелектуальну власність. Використання матеріалів дозволяється тільки за письмовою згодою Засновника (ТОВ “ХЕЛСІ ЕНД ХЕПІ”). Відповідальність за достовірність наведених у рекламі відомостей, а також за відповідальність змісту реклами вимогам законодавства несе рекламодавець.